Vážení,
Čtyřlístek – centrum pro osoby se zdravotním postižením, příspěvková organizace (dále jen „Čtyřlístek“, nebo „organizace“), jako správce osobních údajů, si Vás tímto dovoluje informovat o základních aspektech zpracování osobních údajů, která probíhají v rámci činnosti organizace, jakož i o Vašich právech jako subjektů údajů a způsobech jejich uplatnění, a to za účelem naplnění zásady transparentnosti ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a poučení subjektů údajů (dále jen „GDPR“).
V rámci činnosti organizace dochází ke zpracování osobních údajů především pro následující účely:
Zpracování pro účely propagace organizace a informování veřejnosti o její činnosti, zajištění financování organizace prostřednictvím příspěvku obce, zpřístupnění osobních údajů v dokumentaci subjektem určeným osobám, vedení žádosti uchazeče o zaměstnání v databázi je založeno na souhlasu subjektu údajů. V případě, že byl při získání Vašich údajů vyžadován Váš souhlas, poskytujete tyto údaje organizaci dobrovolně za účelem v souhlasu vymezeným. Udělený souhlas můžete kdykoliv odvolat. Odvoláním souhlasu však není dotčena zákonnost zpracování osobních údajů před jeho odvoláním. Souhlas můžete odvolat osobně na adrese Čtyřlístku, nebo doručením písemného oznámení na adresu Hladnovská 751/119, 712 00 Ostrava-Muglinov.
Osobní údaje jsou organizací získávány zpravidla přímo od subjektů údajů (např. před uzavřením smlouvy, v průběhu poskytování sociální služby, trvání pracovního poměru apod.).
Organizace zpracovává fotografie pořízené na akcích pořádaných organizací nebo akcích, jichž se uživatelé i zaměstnanci účastní. Fotodokumentace z akcí organizace se uchovávají (archivují) zpravidla po dobu poskytování služby/trvání pracovního poměru a v omezeném rozsahu jsou zároveň zveřejňovány na nástěnkách v objektech Čtyřlístku, v interním časopise Zrcadlo nebo na webových stránkách www.ctyrlistekostrava.cz. Fotografie z akcí jsou pořizovány a zveřejňovány na základě souhlasu, resp. svolení fotografovaných osob, popř. v rámci zpravodajské licence pro informování o činnosti organizace.
V některých dokumentech se mohou vyskytovat i údaje třetích osob, typicky se jedná o kontaktní údaje zákonných zástupců/opatrovníků, případně jiných rodinných příslušníků. Tyto údaje zpracováváme buďto pro účely uzavření a plnění smlouvy anebo z důvodu oprávněného zájmu správce, subjektu údajů nebo uživatele. Rozsah zpracování údajů je odvislý od účelu zpracování a je vzhledem k účelu vždy minimální (neshromažďujeme údaje, které nejsou nezbytné pro určitý účel). Údaje třetích osob v dokumentech chráníme stejně jako osobní údaje uživatele.
Organizace provozuje kamerový systém se záznamem (platí pro sídlo organizace a zařízení Domova na Liščině, Domova Barevný svět a Domova Jandova) za účelem ochrany majetku a osob. Záznamy se uchovávají po dobu maximálně 7 dnů a zpřístupněny mohou být pouze Policii ČR. Poté jsou likvidovány. Kamery zachycují vnější prostory budov, včetně vstupů osob do objektů, soukromé prostory uživatelů nejsou sledovány. Do provozování kamerového systému je zapojen zpracovatel osobních údajů, společnost OVANET, a.s. Více informací o provozu kamerového systému naleznete zde: Informace o provozu kamerového systému (pdf, 210 kB).
Osobní údaje mohou být pro zajištění stanovených účelů kromě organizace a jejích zaměstnanců zpracovávány také jinými osobami – zpracovateli, a to na základě smluv o zpracování osobních údajů, které garantují zabezpečení ochrany osobních údajů.
Na základě právních předpisů pak mohou být Vaše osobní údaje předány i dalším osobám, které mohou jejich předání vyžadovat na základě právních předpisů, nebo kterým je organizace povinna tyto údaje předat pro splnění svých právních povinností vyplývajících z právních předpisů.
Na základě Vašeho písemného souhlasu mohou být předány (zpřístupněny) Vaše osobní údaje dalším osobám.
Organizace nepředává Vaše osobní údaje do třetích zemí ani mezinárodním organizacím.
V souvislosti s provozem organizace jsou osobní údaje zpracovávány v souladu s GDPR pouze v rozsahu nezbytném pro naplnění jednotlivých účelů zpracování, zpravidla v rozsahu, v němž byly od subjektů údajů získány. Po naplnění stanoveného účelu jsou osobní údaje ukládány v souladu s právními předpisy.
V souladu se zásadami GDPR jsou osobní údaje uchovávány ve formě, umožňující Vaši identifikaci po dobu nezbytnou pro naplnění stanovených účelů v souladu se lhůtami uvedenými v příslušných právních předpisech, smlouvách, vnitřních předpisech organizace nebo v uděleném souhlasu (pokud je udělen jen na omezenou dobu). Po naplnění účelu zpracování je zpracování osobních údajů ukončeno, nicméně dokumenty podléhající archivaci jsou nadále uchovávány pro archivační účely v souladu s příslušnými právními předpisy a Spisovým a skartačním řádem a plánem organizace. Některé údaje mohou být také dále uchovávány po nezbytně nutnou dobu pro účely ochrany oprávněných zájmů organizace, především pro účely uplatnění nebo vymáhání právních nároků organizace.
Jako subjekt údajů máte kromě obecného práva na informace o zpracování následující práva, jejichž výkon organizace jako správce osobních údajů plně respektuje:
Právo na výmaz však není absolutní právo a GDPR upravuje řadu okolností, za kterých k výmazu i přes výše uvedené skutečnosti nedojde (blíže čl. 17 odst. 3 GDPR). V případě žádosti o výmaz budete vždy informováni, zda k výmazu došlo a v případě že ne, z jakého důvodu.
Organizace v případě vznesené námitky osobní údaje dále nezpracovává, pokud neprokáže závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.
Námitku lze vznést i proti zpracování osobních údajů pro účely přímého marketingu nebo profilování. V takovém případě správce údaje dále nezpracovává. Organizace však při své činnosti nezpracovává osobní údaje pro účely přímého marketingu.
Se svými žádostmi či námitkami se můžete obracet na sociálního pracovníka – manažera kvality sociálních služeb, který je v organizaci pověřeným zaměstnancem pro oblast ochrany osobních údajů, a to buď osobně v sídle organizace, nebo prostřednictvím e-mailu: krupala.lukas@ctyrlistekostrava.cz, tel: 555 132 227.
Upozorňujeme na skutečnost, že informace o osobních údajích mohou být poskytnuty pouze jejich subjektu, proto může být požadováno prokázání totožnosti oprávněné osoby (např. předložením občanského průkazu). Zejména v případě elektronických podání bude ověřováno, kdo je učinil (musíme vědět, že žadatelem o informaci je ten, komu může být poskytnuta).
V případě žádosti o uplatnění Vašich práv dle předchozího článku Vám bude informace
o přijatých opatřeních poskytnuta bez zbytečného odkladu, v každém případě do jednoho měsíce od obdržení žádosti. Tuto lhůtu však lze v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit až o další dva měsíce. O prodloužení lhůty a důvodech pro takové prodloužení budete informováni ve lhůtě do jednoho měsíce od podání žádosti. V případě, že organizace nepřijme opatření, o která žádáte, budete o takové skutečnosti informování bezodkladně a nejpozději do jednoho měsíce od přijetí žádosti, a to včetně důvodů nepřijetí opatření. V takovém případě máte možnost podat stížnost u dozorového úřadu a žádat
o soudní ochranu.
Veškeré Vaše žádosti k uplatnění práv dle předchozího článku budou vyřizovány bezplatně, s výjimkou případů, kdy je žádost zjevně nedůvodná nebo nepřiměřená, např. proto, že se opakuje. V takovém případě pak může organizace za vyřízení žádosti účtovat přiměřený poplatek zohledňující administrativní náklady organizace.
Sazebník najdete na této stránce pod odkazem: Sazebnik-poplatku-za-poskytnuti-dalsi-kopie.pdf
Kontakt na správce osobních údajů:
Pověřený zaměstnanec pro oblast ochrany osobních údajů:
Moore Advisory CZ s. r. o. se sídlem Karolinská 661/4, Karlín, 186 00 Praha 8, zastoupená Ing. Radovanem Haukem, jednatelem, IČO 09692142.